Zgłoś się do mnie, jeśli zaobserwujesz u swojego dziecka objawy zaburzeń z zakresu integracji sensorycznej:
Dziecko:
- ma słabą równowagę, często potyka się, przewraca,
- unika zabaw związanych z brudzeniem rąk,
- ma opóźniony rozwój mowy,
- ma problemy z utrzymaniem uwagi nad zadaniem, nie doprowadza czynności do końca,
- ma słabą koordynację ruchową (np. słabo wycina, rysuje),
- jest wyjątkowo wrażliwe na bodźce (np. zatyka uszy, gdy słyszy jakiś dźwięk),
- ma obniżoną wrażliwość na bodźce (np. nie zwraca uwagi na zimno, ból),
- szybko się męczy,
- jest stale w ruchu (biega, kręci się, skacze, huśta się),
- ma trudności z umiejętnościami samoobsługowymi (jedzenie posiłków, ubieranie się itp.),
- ma kłopoty z opanowaniem technik szkolnych (pisanie, czytanie, liczenie – dot. dzieci powyżej 7 r. ż.),
- nie lubi zabaw ruchowych, gier sportowych,
- miewa odruch wymiotny podczas spożywania niektórych pokarmów,
- chodzi na palcach,
- niechętnie dotyka zabawek i innych przedmiotów,
- nie lubi mycia twarzy, włosów, uszu,
- nie lubi obcinania paznokci, włosów,
- ma chorobę lokomocyjną,
- nie lubi określonych tkanin ubraniowych (np. wełna),
- nie ma ustalonej dominacji ręki (dot. dzieci powyżej 4 r. ż.),
- ma nienaturalny lęk przed wysokością, ruchem, upadkiem,
- podczas zajęć stolikowych (np. odrabianie lekcji) często podpiera głowę,
- ma problem z nauczeniem się nowych zadań ruchowych np. jazda na rowerze,
- nieprawidłowo chwyta kredkę, długopis,
- preferuje siedzący tryb życia np. oglądanie TV, gry na komputerze,
- niechętnie podejmuje się nowych zadań np. ruchowych,
- ma trudności z naśladowaniem ruchów.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.